maandag 24 maart 2014

Herontwerp ontwerpbureau DeSuyd

Stap 1 Het herontwerp is bedoeld voor de verpleegkundige vervolgopleidingen neurologie. Het kerndoel is: Het implementeren van peerfeedback, peerassessment en peercoaching in de leerlijn professionele rolontwikkeling van de verpleegkundige vervolgopleiding van neurologie. leerdoelen: - het leren van theorie over peerfeedback - het leren van het geven van peerfeedback - het uitvoeren van peerassessment Werkvormen: - college theorie peerfeedback - opdrachten peerfeedback - uiteindelijk peerassessment (formatief Uiteindelijk zelfstandig feedback kunnen geven aan medestudenten. Onderliggend doel is dat studenten dit meenemen in het werkveld en dit om kunnen zetten in coaching. Stap 2 Kerndoel: geredeneerd vanuit de canmedrollen en het competentieprofiel. Assessmentcriteria: Formatief: deelnemen aan college peerfeedback, opdracht peerfeedback geven, peerassessment leertaak. Summatief: Nog niet Integratie: Kan integraal worden aangeboden, niet gekoppeld aan specifieke vakinhoud. Flow: Ervaring dat peerfeedback je verder kan helpen als professional, wat levert de opdracht op, lokkend perspectief. Strookt met curriculum: Zit er op dit moment nog niet in, maar in het kadervan het curriculum meer constructivistisch te maken lijkt dit zeer zinvol. Curriculumanalyse: sociaal constructivisme duidelijker zichtbaar maken in het curriculum van de verpleegkundige vervolgopleidingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten