maandag 24 maart 2014
Herontwerp ontwerpbureau DeSuyd
Stap 1
Het herontwerp is bedoeld voor de verpleegkundige vervolgopleidingen neurologie.
Het kerndoel is:
Het implementeren van peerfeedback, peerassessment en peercoaching in de leerlijn professionele rolontwikkeling van de verpleegkundige vervolgopleiding van neurologie.
leerdoelen:
- het leren van theorie over peerfeedback
- het leren van het geven van peerfeedback
- het uitvoeren van peerassessment
Werkvormen:
- college theorie peerfeedback
- opdrachten peerfeedback
- uiteindelijk peerassessment (formatief
Uiteindelijk zelfstandig feedback kunnen geven aan medestudenten.
Onderliggend doel is dat studenten dit meenemen in het werkveld en dit om kunnen zetten in coaching.
Stap 2
Kerndoel: geredeneerd vanuit de canmedrollen en het competentieprofiel.
Assessmentcriteria:
Formatief: deelnemen aan college peerfeedback, opdracht peerfeedback geven, peerassessment leertaak.
Summatief: Nog niet
Integratie: Kan integraal worden aangeboden, niet gekoppeld aan specifieke vakinhoud.
Flow: Ervaring dat peerfeedback je verder kan helpen als professional, wat levert de opdracht op, lokkend perspectief.
Strookt met curriculum: Zit er op dit moment nog niet in, maar in het kadervan het curriculum meer constructivistisch te maken lijkt dit zeer zinvol.
Curriculumanalyse: sociaal constructivisme duidelijker zichtbaar maken in het curriculum van de verpleegkundige vervolgopleidingen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten